Cvičení Ing. Mittner ZS 2018/2019
Harmonogram cvičení
Cvičení | Obsah cvičení |
1 | Obsah a harmonogram předmětu Požadavky na ukončení předmětu Seznámení s vývojovým prostředím Eclipse Převedení projektu Adventura základ z BlueJ do Eclipse Seznámení se správou verzí Subversion Nahrání projektu do úložiště
|
2 | GUI v JavaFX |
3 | GUI v JavaFX Test na správu verzí |
4 | GUI v JavaFX |
5 | GUI v JavaFX |
6 | GUI v JavaFX |
7 | Vytvoření týmů a přiřazení zadání pro 2. semestrální úlohu |
8 | Ukázka use case diagramu a diagramu tříd |
9 | Analýza týmové úlohy |
10 | Test UML |
11 | Obhajoba návrhu |
12 | Práce se soubory a databází Konzultace týmové úlohy |
Odevzdání 1.semestrální úlohy
- do 18.11.2018 záložka grafickaVerze v úložišti
Body za průběžnou práci na cvičeních
Název | Body |
Průběžné testy | 8 |
DU1 | 5 |
aktivita na cvičeních | 2 |
Průběžné testy
Zaměření | Kdy | Body |
Správa verzí | na 3. cvičení | 3 |
UML přehled, Use case diagram, Class diagram | na 7.cvičení | 5 |
DU1
zadání bude upřesněno
Test UML Maximum 10 bodů, minimum 5 bodů
Na základě slovní specifikace požadavků vytvořte use case model a class model a zaznamenejte jej v modelovacím nástroji. Definujte třídy a jejich atributy (včetně viditelnosti, datového typu) a metody. Definujte vztahy mezi třídami, uveďte násobnosti.
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura
Grafické uživatelské rozhraní v JavaFX bude vytvářeno psaním kódu nikoli využitím generátorů jako SceneBuilder
Pro správu verzí bude použit Subversion a je třeba splnit následující požadavky:
- student uloží nejpozději ve třetím týdnu semestru do svého úložiště na kitscm.vse.cz do adresáře adventura/trunk projekt, který se bude průběžně upravovat
- student vytvoří ve třetím týdnu semestru ve svém úložišti na kitscm.vse.cz záložku textovaVerze s textovou verzí adventury
- student průběžně upravuje svůj projekt v adresáři adventura/trunk, tj. vytváří zde verze
- student vytvoří ve svém úložišti na kitscm.vse.cz záložku grafickaVerze s hotovou úlohou do 18.11.2018 (adresář adventura/tags/grafickaVerze)
- pod záložkou budou uloženy zdrojové kódy s komentáři, musí být dodrženy konvence
- student osobně obhájí semestrální úlohu v některém z termínů, které budou vypsány v InSIS a na který se přihlásí
- při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.
Pro hodnocení první semestrální úlohy jsou důležité záložky textovaVerze a grafickaVerze, datum jejich vytvoření a jejich obsah. Záložky musí být přesně takto pojmenovány, protoze se vytvářejí automatizované reporty. V úložišti může být i více záložek například pro domácími úkoly.
Požadavek | bodová ztráta, když se požadavek neudělá(-) body za požadavek, který je navíc (+) |
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101 | musí být |
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčků | musí být |
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hry | musí být |
Pro vstup příkazů bude využito textové pole | musí být |
Součástí grafického rozhraní musí být menu, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápověda | musí být |
Při přechodu do prostoru se na panelu vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být |
Při přechodu do prostoru se v dialogovém okně zobrazí obrázek s plánem prostorů, na kterém bude vyznačen aktuální prostor, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být |
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně | musí být |
Na kitscm bude vytvořena záložka grafickaVerze | musí být |
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observer | musí být |
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádky | pokud nebude implementováno -2 body |
Komentáře pro javadoc u tříd a metod | pokud nebude implementováno -3 body |
Zpoždění při odevzdání finální verze, tj vytvoření záložky grafickaVerze | -3 body za každý započatý týden zpoždění |
Místo zadávání příkazu v textovém poli bude uživatel vybírat z rozbalovacího seznamu příkazů (combo box,list) | pokud bude implementováno +2 body |
Nabídka sousedních prostorů bude realizována combo boxem,list... | pokud bude implementováno +2 body |
Kromě menu bude použita i nástrojová lišta | pokud bude implementováno +2 body |
Zadání týmových projektů
Řádný termín implementace týmové úlohy je do 13.1.2019 záložkou finalniVerze v tags v úložišti projektu v SUBVERSION
AirBnB
Aplikace slouží pro zprostředkování nabídky ubytování u soukromých pronajímatelů nemovitostí. V aplikaci je možné evidovat zejména pronajímatele, nabízené nemovitosti, termíny a ceny a vkládat rezervace od zákazníků. Nedílnou součástí je možnost vyhledat si ve zvolené lokalitě volné ubytování v daném termínu.
Kiwi
Aplikace slouží pro zprostředkování nabídky letenek od různých leteckých společností. V aplikaci je možné evidovat letecké společnosti, linky, jednotlivé lety včetně cen, vyhledávat podle termínů a destinací a rezervovat letenky pro zákazníky.
BlaBlaCar
Aplikace slouží pro zprostředkování spolujízdy autem. Řidiči, kteří plánují někam jet, mohou zadat svou jízdu (odkud, kam, kdy, čím, počet míst) a cestující se mohou na jízdu přihlásit. Nedílnou součástí je možnost vyhledávat v nabídce jízd dle trasy a termínu.
Rozvoj jídla
Pomocí aplikace je možné objednat si u různých restaurací rozvoz jídla. V aplikaci se evidují restaurace, jejich kompletní jídelní lístky, otevírací doba, cena za rozvoz dle lokality a podobně. Zákazník si může v aplikaci vyhledávat z nabídky restaurací a jejich jídel a objednat si rozvoz libovolných vybraných položek u dané restaurace.
Informační systém pro softwarovou firmu
Aplikace slouží na podporu fungování malé sofwarové firmy (cca 10 lidí). V aplikaci lze evidovat projekty, úkoly, pracovníky, odpracovaný čas na úkolech, sestavovat výkazy pro fakturaci a pro mzdy a podobně.
Strategická tahová hra
Použijte vlastní vymyšlený herní příběh a principy hry.
vlastní téma odsouhlasené vyučujícím