Témata přednášek pro ZS 2019/2020
Témata jsou v tabulce uvedena tak, jak za sebou následují na přednáškách. V posledním sloupci je uvedeno číslo přednášky, na kterou je téma plánováno. Ne vždy to pak odpovídá realitě, někdy může být přednášející o téma či dvě napřed nebo pozadu. Z osobních zkušeností přednášející vyplývá, že je to většinou pozadu a to především z důvodu dodatečných dotazů.
Poznámka přednášející:
Tímto nenabádám studenty aby se neptali, ale spíše naopak, na poslední přednášce si vždy nechávám rezervu, abychom vše stihli. Přednáška je vždy zajímavější, pokud studenti interagují a ptají se.
téma | předpokládaná přednáška |
popis kurzu, požadavky na absolvování | 1 |
úvod k objektům (seznámení se základními pojmy) | 1 |
třídy a instance,datovéatributy, konstruktory a metody, vytváření instancí a volání metod, | 1 |
primitivní a objektové datové typy a základní operace s nimi | 2 |
zapouzdření objektů, přístupové metody k datovým atributům | 2 |
rozhraní (API, jazyková konstrukce, dokumentace) | 2 |
základní algoritmické konstrukce (rozhodování, cykly, přikazy skoku) | 3 |
rekurze | 3 |
testování a ladění (JUnit, debugger) | 3 |
třída Object jako předek všech tříd | 4 |
datovévé struktury 1 - seznamy, množiny, pole, vkládání a rušení prvků, procházení pomocí cyklů for metoda hashCode() a její vazby k množinám typu HashSet | 4 |
obalové třídy primitivních typů | 4 |
statické prvky třídy | 5 |
návrhový vzor Jedináček (Singleton) | 5 |
návrhový vzor Knihovní třída (utilita) | 5 |
třída Math | 5 |
třída System | 5 |
vstupní bod aplikace - metoda main | 5 |
výčtový typ | 5 |
znaky a textové řetězce v Java aplikacích | 6 |
regulární výrazy | 6 |
datové struktury - mapy (vkládání a rušení prvků, procházení pomocí for) | 6 |
procházení seznamů a množin pomocí iterátoru, návrhový vzor Iterátor | 6 |
datové struktury 3 - třídění, vyhledávání, atd.. | 7 |
vnitřní a vnořené třídy | 7 |
lambda výrazy | 8 |
funkční rozhraní | 8 |
práce s výjimkami v Javě | 8 |
dědičnost, abstraktní třídy | 9 |
dědičnost a skládání objektů | 9 |
principy návrhu objektových programů | 10 |
práce s daty pomocí streamů (datavodů) | 10 |
kontrola dodržování konvencí a dalších pravidel pomocí PMD | 10 |
vstupní a výstupní proudy (práce se soubory) | 11 |
návrhový vzor Dekorátor | 11 |
programovací jazyky a jejich historie | 11 |
rozdělení programovacích jazyků | 11 |
syntaxe a sémantika jazyka | 12 |
datové typy v programovacích jazycích | 12 |
funkcionální a logické programování | 12 |