|
4it115»4IT115 - zadání první semestrální úlohy
4IT115 - zadání první semestrální úlohy
4IT115 - zadání první semestrální úlohy
LS 2022/2023
Úkolem je doplnit „adventuru“ hru z kurzu 4IT101 o grafické uživatelské rozhraní v JavaFX.
1. Požadavky na funkcionalitu - budou dále upřesněny na stránce cvičícího
- Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101
- Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádky. Pokud není zadán při spuštění aplikace parametr na příkazové řádce, spustí se aplikace v grafickém rozhraní, při zadání parametru text se spustí v textovém rozhraní
- Třídy aplikace budou rozděleny do balíčků
- Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hry
- Pro vstup příkazů bude využito textové pole
- Součástí grafického rozhraní musí být menu, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápověda
- Při přechodu do prostoru se aktualizuje seznam východů, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer
- Při přechodu do prostoru se na obrázku s plánkem prostorů vyznačí aktuální prostor, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer
- Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer
- Nápověda ( uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně
Náměty pro rozšíření:
- Místo zadávání příkazu v textovém poli bude uživatel vybírat z rozbalovacího seznamu příkazů (combo box)
- Nabídka sousedních prostorů bude realizována combo boxem
- Kromě menu bude použita i nástrojová lišta
Poznámky:
- některé grafické prvky potřebné pro celé řešení nemusí být na cvičeních/přednáškách probírány. Velmi dobrý popis dostupných grafických prvků je v tutoriálu
- obrázky věcí samozřejmě nemusíte sami kreslit, ale můžete převzít i z volně dostupných zdrojů (pozor na licenční podmínky). Přípustné je též vytvoření obrázků, které budou obsahovat pouze jména věcí.
2. Postup řešení
- Nedílnou součástí úlohy, která se také hodnotí, je průběžná práce se systémem na správu verzí GitLab
- Termín odevzdání určí cvičící.
- Zpoždění při odevzdání finální verze -3 body za každý započatý týden zpoždění
|
|