Zde jsou umístěny projekty, určené pro cvičení nebo domácí úkoly na kursu 4IT101. Jednotliví vyučující mohou používat modifikované verze, či používat jiné projekty.
Projekt | Popis |
Tvary | Jednoduchý projekt určený pro demonstrování některých vlastností objektů. Lze vytvářet různé geometrické tvary, které se kreslí na obrazovce (v okně, které se označuje jako plátno). |
Obrázek | Aplikace zobrazí na "plátně" jednoduchý obrázek domečku. Projekt obsahuje kromě základních tvarů (kruh, čtverec a trojúhelník) i třídu představující jednoduché auto. Na základě tohoto obrázku studenti kreslí vlastní obrázek - návrh datových atributů, úprava metod. Studenti obrázek doplňují o průjezd auta a o východ/západ slunce - programují se jednoduché metody. |
Počítače | Projekt s jednou třídou, do které studenti doplňují datové atributy a odpovídající metody. |
Hádáni čísel | Projekt obsahuje pouze rozhraní IHra, úkolem studentů je napsat implementaci tohoto rozhraní a JUnitové testy |
Hra "odebírání sirek" | Projekt obsahuje rozhraní IPrubehHry a IPravidla , úkolem studentů je napsat implementaci těchto rozhraní a JUnitové testy |
Kalkulačka | Grafická aplikace, ve které mají studenti doplnit logiku kalkulačky. Vytváří se nejen vlastní implementace (obsah třídy implementující rozhraní Kalkulator), ale i sada testů (testovací třída s použitím JUnit) |
Kalkulačka s testy | Předchozí kalkulačka s doplněnými testy - odpovídá přibližně výsledku na konci prvního cvičení s kalkulačkou. |
Hádání slov 1 | Projekt obsahuje jednoduchou aplikaci pro hádání slova. Cílem je zkusit úpravu zdrojového textu v editoru a překlad zdrojového textu. |
Hádání slov 2 | Projekt navazuje na Hádání slov 1. Studenti doplní seznam slov k hádání včetně náhodného výběru z tohoto seznamu |
Trojúhelníky | Jednoduchá aplikace na výpočet parametrů trojúhelníků. Cílem je ukázat statické prvky (metody) a výčtový typ. Studenti doplňují další typy trojúhelníků. |
Trojúhelníky 2 | Aplikace rozšiřuje Trohúhelníky o ošetření chybových stavů a výjimky. Studenti doplňují odchytávání výjimek a chybová hlášení. |
Škola | Část aplikace pro evidenci organizační struktury. Tato varianta má textové uživatelské rozhraní Studenti doplňují metody pro výpis organizační struktury. |
Škola2 | Část aplikace pro evidenci organizační struktury. Tato varianta má grafické uživatelské rozhraní Studenti doplňují metody pro zobrazení organizační struktury. |
Zvířata | Aplikace pro procvičení lambda výrazů a streamů |
LogAnalyzer | Projekt, v rámci které se vytvářejí různé přehledy z logů. V archivu je pouze testovací log. LogAnalyzer - "dlouhý" log - reálný log pro logAnalyzer. |
Mince | Projekt, v rámci které se studenti učí pracovat s poli. Návod jak lze testovat pole najdete zde |
Louka1 | Aplikace simuluje králíky a lišky na louce. Úkolem studentů může být nastavení pohlaví u králíků a lišek nebo vytváření rozhraní a abstraktní třídy pro společné vlastnosti králíků a lišek. |
Adventura | Základ jednoduché textové adventury. Studenti rozšiřují hru o další prvky (vítěznou místnost, věci, ...). |
Domácí mediotéka | Jednoduchá domácí evidenci videí a cd. Studenti vytvářejí rozhraní a abstraktní třídu pro videa a cd, používají polymorfismus. |
Domácí mediotéka 2 | Navazuje na předchozí projekt jednoduché domácí evidenci videí a cd. Studenti doplňují různé způsoby setřídění evidence. |