4IT115 - zadání druhé semestrální úlohy
ZS 2022/2023
- Úkolem je realizovat úlohu od analýzy zadání přes návrh až po implementaci a testování.
- Úlohou zpracovávaná data jsou ukládána buď do souborů nebo databáze.
- Úlohu řeší týmy o velikosti 2–5 studentů.
- Zadání úlohy definují jednotliví cvičící a naleznete je na tomto serveru na stránce pod jménem cvičícího.
- Při návrhu a implementaci je vhodné postupovat dle metodiky MMSP, ve které jsou dostupné šablony dokumentů
- Samostatně se hodnotí návrh řešení, inspekce návrhu jiného týmu a implementace řešení
- Návrh řešení je dokumentován na GitLab a studenti jej pak na cvičení prezentují a obhajují
- Jsou realizovány i inspekce návrhu prováděné jiným týmem
- Při obhajobě návrhu si tým s vyučujícím dohodne rozsah, který bude implementován
- Při obhajobě implementace se také prezentují výsledky testů.
Návrh řešení obsahuje:
- název týmu
- seznam členů týmu
- zadání úlohy
- seznam úkolů a jejich přiřazení členům týmu – každý člen týmu musí realizovat minimálně 1 část návrhu a implementovat minimálně 1 třídu.
- use case diagram - obrázek z CASE nástroje
- pro každý use case slovní popis včetně scénářů dle šablony z metodiky MMSP
- class diagram na designové úrovni vytvořený v CASE nástroji - oddělení tříd s uživatelským rozhraním a tříd logiky do balíčků
- struktura souborů nebo struktura databáze
- návrh uživatelského rozhraní - UI flow diagram, náčrtky nebo prototypy obrazovek
- návrh testovacích případů (alespoň 5)
- konvence, které si tým definoval pro svou práci
Pro verifikaci návrhu mohou týmy využít kontrolní seznamy:
Na určeném cvičení každý tým prezentuje návrh řešení, odpovídá na dotazy, zaznamenává si připomínky. Při obhajobě návrhu vyučující odsouhlasí přiřazení úkolů v implementaci jednotlivým členům týmu.
Implementované řešení:
- termín odevzdání určí cvičící
- zdrojové kódy jsou uloženy na GitLab a průběžně se verzují
- řešení implementuje každý student jednotlivě, ale tým by měl celé řešení integrovat
- grafika je oddělena od tříd logiky
- grafické uživatelské rozhraní je vytvořeno v JavaFX a má více oken
- grafické uživatelské rozhraní může být vytvořeno v nástroji SceneBuilder
- data aplikace jsou uložena do souborů nebo databáze
- implementované řešení obsahuje:
- zdrojové kódy s komentáři, musí být dodrženy konvence
- zdrojové kódy JUnit testů věcných tříd. (tj. ne pro třídy GUI)
- při obhajobě implementovaného řešení se předává dokument Záznam o výsledku testů
Body se odečítají za následující nedostatky:
Nedostatek | Možná bodová ztráta |
Nedostatky v obhajobě návrhu druhé úlohy | 1-15 bodů |
Nedostatky v dokumentech návrhu | 1-15 bodů |
Zpoždění při odevzdání implementace úlohy | 3 body za každý započatý týden zpoždění |
Chybějící nebo nedostatečné komentáře (pro javadoc) u tříd a metod | 1-5 bodů |
Nedodržení konvencí | 1-5 bodů |
Chyby ve funkčnosti | 1-15 bodů |
Neschopnost vysvětlit jakoukoli část kódu a provést úpravu kódu | 1-15 bodů |
Chybějící nebo neúplné jednotkové testy | 1-5 bodů |
Chybějící dokument Záznam o výsledku testů | 1-5 bodů |