4it115»Vencovsky

Vencovsky

Cvičení Filipa Vencovského LS 2022/2023

Důležité odkazy

Odkazy pro stažení softwaru

Harmonogram cvičení

TýdenPráce na cvičeníSamostatná práce
1Obsah a harmonogram předmětu, požadavky na ukončení předmětu, nápady na týmovou práciPřevedení projektu Adventura základ do IDE a narhání na git
2Sestavení týmů a stanovení požadavků na funkcionalituGrafický layout adventury
3bude přesunutoNapojení API adventury na GUI
4Návrh prototypu pro týmovou práciNávrhový vzor observer
5Use Case digramy pro týmovou práciPráce se zdroji (obrázky a HTML)
6Class diagram pro týmovou práciCI/CD a realease
7Inovační týden - cvičení odpadá 
8Code review adventuryPráce s daty
9Inspekce návrhů týmové práce 
10Obhajoba návrhu týmové práce 
11Implementace týmové práce 
12Code review týmové práce 
13Obhajoba implementace týmové práce 

Samostatná práce v průběhu semestru

NázevBody
Aktivita na cvičení8
Individuální UML model5
Aktivita (#help na Teamsech)2
Celkem15

1. semestrální úloha

Termín odevzdání:

  • do konce 7. týdne (2. 4. - posunuto z 26. 3. 2023)

Obecné požadavky:

Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:

  1. Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab)
  2. V projektu vytvoří nejpozději ve třetím týdnu commit s výchozí verzí úlohy.
  3. Bude postupně commitovat změny ve větvi dev.
  4. V hlavní větvi master (nebo main) bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0.
  5. Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.

Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:

PožadavekBodové ohodnocení
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101, dostupná jako aktivní větev textovaVerzemusí být2
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčkůmusí být2
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hrymusí být2
Pro vstup příkazů bude využito textové pole1musí být2
Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápovědamusí být2
Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče)musí být2
Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0musí být2
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observermusí být2
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádkypokud nebude implementováno -2 body
Repozitář obsahuje integrační skript, který program automaticky sestaví na GitLab.compokud nebude implementováno -2 body
Komentáře pro javadoc u tříd a metodpokud nebude implementováno -3 body
Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj vytvoření štítku 1.0.0-3 body za každý započatý týden zpoždění
Bonusové prvky dle uváženíbody dle inovativnosti a náročnosti prvků

1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)

2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.

Odkazy pro správu kódu