Cvičení Filipa Vencovského LS 2022/2023
Důležité odkazy
Odkazy pro stažení softwaru
Harmonogram cvičení
Týden | Práce na cvičení | Samostatná práce |
1 | Obsah a harmonogram předmětu, požadavky na ukončení předmětu, nápady na týmovou práci | Převedení projektu Adventura základ do IDE a narhání na git |
2 | Sestavení týmů a stanovení požadavků na funkcionalitu | Grafický layout adventury |
3 | bude přesunuto | Napojení API adventury na GUI |
4 | Návrh prototypu pro týmovou práci | Návrhový vzor observer |
5 | Use Case digramy pro týmovou práci | Práce se zdroji (obrázky a HTML) |
6 | Class diagram pro týmovou práci | CI/CD a realease |
7 | Inovační týden - cvičení odpadá | |
8 | Code review adventury | Práce s daty |
9 | Inspekce návrhů týmové práce | |
10 | Obhajoba návrhu týmové práce | |
11 | Implementace týmové práce | |
12 | Code review týmové práce | |
13 | Obhajoba implementace týmové práce | |
Samostatná práce v průběhu semestru
Název | Body |
Aktivita na cvičení | 8 |
Individuální UML model | 5 |
Aktivita (#help na Teamsech) | 2 |
Celkem | 15 |
1. semestrální úloha
Termín odevzdání:
- do konce 7. týdne (2. 4. - posunuto z 26. 3. 2023)
Obecné požadavky:
Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:
- Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab)
- V projektu vytvoří nejpozději ve třetím týdnu commit s výchozí verzí úlohy.
- Bude postupně commitovat změny ve větvi dev.
- V hlavní větvi master (nebo main) bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0.
- Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:
Požadavek | Bodové ohodnocení |
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101, dostupná jako aktivní větev textovaVerze | musí být2 |
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčků | musí být2 |
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hry | musí být2 |
Pro vstup příkazů bude využito textové pole1 | musí být2 |
Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápověda | musí být2 |
Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče) | musí být2 |
Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0 | musí být2 |
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observer | musí být2 |
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádky | pokud nebude implementováno -2 body |
Repozitář obsahuje integrační skript, který program automaticky sestaví na GitLab.com | pokud nebude implementováno -2 body |
Komentáře pro javadoc u tříd a metod | pokud nebude implementováno -3 body |
Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj vytvoření štítku 1.0.0 | -3 body za každý započatý týden zpoždění |
Bonusové prvky dle uvážení | body dle inovativnosti a náročnosti prvků |
1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)
2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.
Odkazy pro správu kódu