4it115»Vencovsky

Vencovsky

Cvičení Filipa Vencovského LS 2020/2021

Důležité odkazy

Odkazy pro stažení softwaru

Harmonogram cvičení

DatumTýdenObsah cvičení
18. 2.1Obsah a harmonogram předmětu, požadavky na ukončení předmětu, seznámení práce s vývojovým prostředím IDEA
převedení projektu Adventura základ z BlueJ do IDE
25. 2.2Seznámení se správou verzí Git, nahrání projektu na GitLab
4. 3.3Architektura Java FX aplikace, Scene Builder
11. 3.4Java FX komponenty
18. 3.5Návrhový vzor Observer
31. 3.*6Obhajoby semestrálních prací
1. 4.7Děkanský den
8. 4.8Vytvoření týmů a přiřazení zadání pro 2. semestrální úlohu
15. 4.9Návrh týmové úlohy
22. 4.10Tvorba protoypu aplikace
29. 4.11Práce se soubory a databází
6. 5.12Odevzdání návrhu
13. 5.13Obhajoba návrhu a inspekce

* Změna ze standardního čtvrtečního opakování na středu v jiný čas. Protože čas cvičení nemusí všem vyhovovat, náplní budou obhajoby semestrálních prací, na které je třeba se předem přihlásit v insisu.

Samostatná práce v průběhu semestru

NázevBody
Aktivita na cvičení8
Individuální UML model5
Aktivita (#help na Teamsech)2
Celkem15

1. semestrální úloha

Termín odevzdání:

  • do konce 7. týdne (4. 4. 2021) - upraveno z konce 6. týdne

Obecné požadavky:

Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:

  1. Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab)
  2. V projektu vytvoří ve třetím týdnu větev textovaVerze s výchozí verzí úlohy.
  3. Bude postupně commitovat změny ve větvi dev.
  4. V hlavní větvi master bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0.
  5. Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.

Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:

PožadavekBodové ohodnocení
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101, dostupná jako aktivní větev textovaVerzemusí být2
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčkůmusí být2
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hrymusí být2
Pro vstup příkazů bude využito textové pole1musí být2
Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápovědamusí být2
Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče)musí být2
Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0musí být2
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observermusí být2
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádkypokud nebude implementováno -2 body
Repozitář obsahuje integrační skript, který program automaticky sestaví na GitLab.compokud nebude implementováno -2 body
Komentáře pro javadoc u tříd a metodpokud nebude implementováno -3 body
Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj vytvoření štítku 1.0.0-3 body za každý započatý týden zpoždění
Bonusové prvky dle uváženíbody dle inovativnosti a náročnosti prvků

1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)

2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.

Zadání týmových projektů

  • Bude zveřejněno na MS Teams

Odkazy pro správu kódu