Cvičení Ing. Valový ZS 2023
Harmonogram cvičení
| Datum | Týden | Obsah cvičení |
| 22.9. | 1 | Obsah a harmonogram předmětu Požadavky na ukončení předmětu Seznámení s vývojovým prostředím IDEA převedení projektu Adventura základ z BlueJ do IntelliJ IDEA Nahrání projektu do úložiště GitLab |
| 29.9. | 2 | Děkanský den následující po Dni české státnosti |
| 6.10. | 3 | GUI v JavaFX |
| 13.10. | 4 | GUI v JavaFX formou experimentu (Observer) a Odsouhlasení týmů a přiřazení zadání pro 2. semestrální úlohu |
| 20.10. | 5 | GUI v JavaFX formou experimentu (Grafický Batoh a Panel Východů) |
| 27.10. | 6 | GUI v JavaFX formou experimentu (Menu, Animace, příp. Kolize) |
| 3.11. | 7 | GUI v JavaFX |
| 10.11. | x | Inovační týden - Kvalitativní Interviews |
| 17.11. | x | Den boje za svobodu a demokracii |
| 24.11. | 10 | Návrh a analýza týmové úlohy |
| 1.12. | 11 | Umělá inteligence formou psychologického experimentu 1/2 |
| 8.12. | 12 | Obhajoba + inspekce návrhu - 1 Příprava k hodině: -> vedoucí týmu založí projekt v Gitlab a pozve členy týmu, -> v Gitlab wiki bude uloženo -název týmu, seznam členů týmu, zadání úlohy, seznam úkolů a jejich přiřazení členům týmu |
| 15.12. | 13 | Obhajoba + inspekce návrhu - 2 |
| online z 30-min nahrávky | x | Perzistentní vrstva: práce se soubory a databází (vč. NoSQL) |
1. semestrální úloha
Termín odevzdání:
- do konce 9. týdne (11.11.2023 23:59)
Obhajoba 1.semestrální úlohy online ve vypsaných termínech - přihlášení přes InSIS
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura
Grafické uživatelské rozhraní v JavaFX bude vytvářeno psaním kódu nikoli využitím generátorů jako SceneBuilder
Obecné požadavky:
Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:
- Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab) nebo pouze adventura-sem
- V projektu vytvoří nejpozději ve třetím týdnu commit s výchozí verzí úlohy.
- Bude postupně commitovat změny ve větvích i jiných než master.
- V hlavní větvi master (nebo main) bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0 (tzv. "tag" či "release", návod StackOverflow).
- Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.
Obhajoba grafické verze adventury.
Na začátku obhajoby vám budou zadány 3. úkoly, jeden z nich bude na animace, výrazně doporučuji každému zúčastnit se extra experimentu.
Při:
- nesplnění žádného úkolu -3 body,
- splnění pouze jednoho úkolu -1 bod,
- splnění dvou úkolů +1 bod,
- splnění všech úkolů +2 body.
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:
| Požadavek | Bodové ohodnocení |
| Třídy aplikace budou rozděleny do balíčků | musí být2 |
| Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hry | musí být2 |
| Pro vstup příkazů bude využito textové pole1 | musí být2 |
| Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápověda | musí být2 |
| Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
| Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
| Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče) | musí být2 |
| Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0 | musí být2 |
| Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observer | musí být2 |
| Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádky | pokud nebude implementováno -1 bod |
| Komentáře pro javadoc u tříd a metod | pokud nebude implementováno -3 body |
| Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj. vytvoření štítku 1.0.0 | -5 bodů za každý započatý týden zpoždění |
| Bonusové prvky dle uvážení | body dle inovativnosti a náročnosti prvků |
1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)
2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.
Body za průběžnou práci na cvičeních
| Název | Body |
| Psychologické experimenty | 8 |
| Ústní zkoušení v hodinách | 2 |
| Průběžně úkoly | 5 |
Průběžné ústní zkoušení
| Zaměření | Kdy | Body |
| Přednášky | průběžně | 3 |
Průběžné úkoly
| Zaměření | Kdy | Body |
| Esej a návrh Edge AI nebo vlastní ML model | do 1.12.2023 | 5 |
Zadání týmových projektů - druhá polovina semestru.
Odevzdání implementace týmové úlohy do dne obhajoby, tj. do předposledního týdne měsíce ledna 2024, záložka finalniVerze v úložišti GitLab u vedoucího týmu
Pro obhajobu se přihlásíte na některý z termínů typu týmová obhajoba vypsaných v InSIS ve zkouškovém období
Historická témata na týmovou práci (ZS 2020):
Cokoliv, co vás napadne, jakákoliv desktopová aplikace s GUI a perzistentní vrstvou. Téma by mělo být zajímavé, originální, a musí být odsouhlasené vyučujícím.
COVID nás dost omezuje v tom, co se dá dělat. Každopádně nyní víc než kdy jindy je důležitá správná životospráva a zajišťování potravy narušeno není. Naopak, toto je chvíle, kdy je vhodné přitáhnout otěže života a vzdělat se v oblasti, jak se o sebe dobře postarat. Proto budou 3 aplikace na toto téma. Minimálně 3, klidně víc. V ideálním případě se aplikace propojí. A doufám, že aplikace budeme moci potom všichni používat :)
MyFitnessPal/YAZIO či prostě Dobrá-Životospráva-App:
SNĚDL + PITÍ (4-5 řešitelů)
... co jsem SNĚDL za den, jak jsem dosáhl svých cílů + nutriční hodnoty + režim vegan / vegetarián + PITÍ ...
CHYTRÁ LEDNIČKA (4-5 řešitelů)
... oskenovat nákup + co se dá uvařit z nákupu, trvanlivost, co zůstalo v ledničce, aby se to nezkazilo, takže CHYTRÁ LEDNIČKA ...
NUTRIČNÍ RECEPTÁŘ (4-5 řešitelů)
... a pak recepty, ukládat si vlastní recepty, z internetu recepty, ukáží mi nutriční hodnoty a když budu skládat svoje vlastní recepty, tak by to mohlo mít nutriční hodnoty těch surovin a dávat je do kupy a pak bych viděl, kolik nutričních hodnot má ten daný NUTRIČNÍ RECEPT.
= 3 různé aplikace pro 3 týmy, se správně navrženými interfacy půjdou aplikace propojit. Tým, který bude dělat SNĚDL + PITÍ, a tým, který bude dělat NUTRIČNÍ RECEPTÁŘ, vytvoří jednotný datový model pro suroviny a naplní data společně.
Další nutriční a fitness rozšíření jako např. COACH (4-5 řešitelů)
Ne tak detailně promyšlené další náměty, je zapotřebí si je přisvojit a rozšířit dle vlastního uvážení (musí být odsouhlasené vyučujícím): (3-5 řešitelů)
- Diář s plánovačem úkolů, který rozesílá upozornění buďto jako notifikační okénko anebo pomocí e-mailu.
- Filmotéka
- Fotolab(oratoř)
- Mapa světa anebo ČR s vyznačováním míst, která už jsem navštívil
- Čtenářský deník / Knihovna / Wish to Read List -> knihy (i beletrie?), učebnice, vědecké články
- Studentův deník