4it115»Valovy

Valovy

Cvičení Ing. Valový ZS 2022

Harmonogram cvičení

DatumTýdenObsah cvičení
23.9.1Obsah a harmonogram předmětu
Požadavky na ukončení předmětu
Seznámení s vývojovým prostředím IDEA
převedení projektu Adventura základ z BlueJ do IntelliJ IDEA
Nahrání projektu do úložiště GitLab
30.9.2GUI v JavaFX
7.10.3GUI v JavaFX + Big Five dotazník a informovaný souhlas k experimentu
14.10.4GUI v JavaFX formou psychologického experimentu (Observer v párech a jednotlivě)
21.10.5Hostující: Dr. Vencovský, procvičování Observeru a dalšího
28.10.xStátní svátek
4.11.xInovační týden
11.11.6GUI v JavaFX formou psychologického experimentu (tvorba Menu v párech a jednotlivě)
18.11.xDěkanské volno
25.11.7Návrh a analýza týmové úlohy a Odsouhlasení týmů a přiřazení zadání pro 2. semestrální úlohu
2.12.8Obhajoba + inspekce návrhu - 1 Na tuto hodinu bude připraveno:
-> vedoucí týmu založí projekt v Gitlab a pozve členy týmu,
-> v Gitlab wiki bude uloženo -název týmu, seznam členů týmu, zadání úlohy, seznam úkolů a jejich přiřazení členům týmu
9.12.9Obhajoba + inspekce návrhu - 2
16.12.10Implementování týmových úloh formou psychologického experimentu (za předpokladu, že bude výuka nadále probíhat prezenčně)
online z 30-min nahrávkyxPerzistentní vrstva: práce se soubory a databází (vč. NoSQL)

1. semestrální úloha

Termín odevzdání:

  • do konce 9. týdne (27.11.2022 12:00)

Obhajoba 1.semestrální úlohy online ve vypsaných termínech - přihlášení přes InSIS

Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura

Grafické uživatelské rozhraní v JavaFX bude vytvářeno psaním kódu nikoli využitím generátorů jako SceneBuilder

Obecné požadavky:

Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:

  1. Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab) nebo pouze adventura-sem
  2. V projektu vytvoří nejpozději ve třetím týdnu commit s výchozí verzí úlohy.
  3. Bude postupně commitovat změny ve větvích i jiných než master.
  4. V hlavní větvi master (nebo main) bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0 (tzv. "tag" či "release", návod StackOverflow).
  5. Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.

Obhajoba grafické verze adventury.

Na začátku obhajoby vám budou zadány 3. úkoly, jeden z nich bude na animace, výrazně doporučuji každému zúčastnit se extra experimentu. Při:

  • nesplnění žádného úkolu -3 body,
  • splnění pouze jednoho úkolu -1 bod,
  • splnění dvou úkolů +1 bod,
  • splnění všech úkolů +2 body.

Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:

PožadavekBodové ohodnocení
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101, dostupná jako aktivní větev textovaVerzemusí být2
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčkůmusí být2
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hrymusí být2
Pro vstup příkazů bude využito textové pole1musí být2
Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápovědamusí být2
Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observermusí být2
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče)musí být2
Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0musí být2
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observermusí být2
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádkypokud nebude implementováno -1 bod
Komentáře pro javadoc u tříd a metodpokud nebude implementováno -3 body
Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj. vytvoření štítku 1.0.0-5 bodů za každý započatý týden zpoždění
Bonusové prvky dle uváženíbody dle inovativnosti a náročnosti prvků

1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)

2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.

Body za průběžnou práci na cvičeních

NázevBody
Psychologické experimenty9
Ústní zkoušení v hodinách3
Průběžně úkoly3

Průběžné ústní zkoušení

ZaměřeníKdyBody
Přednáškyprůběžně3

Průběžné úkoly

ZaměřeníKdyBody
Adventura: nová uživatelská funkcionalitado 4.cvičení3

Zadání týmových projektů - druhá polovina semestru.

Odevzdání implementace týmové úlohy do 15.1.2023 záložka finalniVerze v úložišti GitLab u vedoucího týmu

Pro obhajobu se přihlásíte na některý z termínů typu týmová obhajoba vypsaných v InSIS ve zkouškovém období

Historická témata na týmovou práci (ZS 2020):

Cokoliv, co vás napadne, jakákoliv desktopová aplikace s GUI a perzistentní vrstvou.

COVID nás dost omezuje v tom, co se dá dělat. Každopádně nyní víc než kdy jindy je důležitá správná životospráva a zajišťování potravy narušeno není. Naopak, toto je chvíle, kdy je vhodné přitáhnout otěže života a vzdělat se v oblasti, jak se o sebe dobře postarat. Proto budou 3 aplikace na toto téma. Minimálně 3, klidně víc. V ideálním případě se aplikace propojí. A doufám, že aplikace budeme moci potom všichni používat :)

MyFitnessPal/YAZIO či prostě Dobrá-Životospráva-App:

SNĚDL + PITÍ (4-5 řešitelů)

... co jsem SNĚDL za den, jak jsem dosáhl svých cílů + nutriční hodnoty + režim vegan / vegetarián + PITÍ ...

CHYTRÁ LEDNIČKA (4-5 řešitelů)

... oskenovat nákup + co se dá uvařit z nákupu, trvanlivost, co zůstalo v ledničce, aby se to nezkazilo, takže CHYTRÁ LEDNIČKA ...

NUTRIČNÍ RECEPTÁŘ (4-5 řešitelů)

... a pak recepty, ukládat si vlastní recepty, z internetu recepty, ukáží mi nutriční hodnoty a když budu skládat svoje vlastní recepty, tak by to mohlo mít nutriční hodnoty těch surovin a dávat je do kupy a pak bych viděl, kolik nutričních hodnot má ten daný NUTRIČNÍ RECEPT.

= 3 různé aplikace pro 3 týmy, se správně navrženými interfacy půjdou aplikace propojit. Tým, který bude dělat SNĚDL + PITÍ, a tým, který bude dělat NUTRIČNÍ RECEPTÁŘ, vytvoří jednotný datový model pro suroviny a naplní data společně.

Další nutriční a fitness rozšíření jako např. COACH (4-5 řešitelů)

Ne tak detailně promyšlené další náměty, je zapotřebí si je přisvojit a rozšířit dle vlastního uvážení (musí být odsouhlasené vyučujícím): (3-5 řešitelů)

  • Diář s plánovačem úkolů, který rozesílá upozornění buďto jako notifikační okénko anebo pomocí e-mailu.
  • Filmotéka
  • Fotolab(oratoř)
  • Mapa světa anebo ČR s vyznačováním míst, která už jsem navštívil
  • Čtenářský deník / Knihovna / Wish to Read List -> knihy (i beletrie?), učebnice, vědecké články
  • Studentův deník

Vlastní téma

musí být odsouhlasené vyučujícím