Cvičení Jana Veverky LS 2022/2023
Důležité odkazy
Odkazy pro stažení softwaru
Harmonogram cvičení
Týden | Práce na cvičení | Samostatná práce |
1 | Obsah a harmonogram předmětu, požadavky na ukončení předmětu, sestavení týmů, nápady na týmovou práci | Převedení projektu Adventura základ do IDE a nahrání na git |
2 | Prezentace zadání projektů týmů, přidělení zadání, stanovení požadavků na funkcionalitu | Grafický layout adventury |
3 | Výběr metodiky pro týmovou semestrální práci, nástroje týmové práce | Napojení API adventury na GUI |
4 | Codereview individuální semestrální práce | Návrhový vzor observer |
5 | Use Case digramy pro týmovou práci | Práce se zdroji (obrázky a HTML) |
6 | Class diagram pro týmovou práci | CI/CD a realease |
7 | Inovační týden - cvičení odpadá | |
8 | Prototyp, Návrh DB | Práce s daty |
9 | Obhajoba návrhu týmové práce | |
10 | Inspekce návrhů týmové práce | |
11 | Implementace týmové práce | |
12 | Code review týmové práce | |
13 | Obhajoba implementace týmové práce | |
Samostatná práce v průběhu semestru
Aktivita na cvičení/úkoly/#help | 10 |
Individuální UML model | 5 |
Celkem | 15 |
1. semestrální úloha
Termín odevzdání:
- do konce 6. týdne (26. 3. 2023)
Obecné požadavky:
Body za 1. semestrální úlohu získá student pouze, pokud splní následující podmínky:
- Založí projekt ve své skupině ve školním úložišti na GitLab.com s názvem dle vašeho xname (školní ID): xname-adventura-sem (viz https://java.vse.cz/4it115/GitLab)
- V projektu vytvoří nejpozději ve třetím týdnu commit s výchozí verzí úlohy.
- Bude postupně commitovat změny ve větvi dev.
- V hlavní větvi master (nebo main) bude mít hotovou úlohou, kterou označí štítkem 1.0.0.
- Obhájí program. Při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu a provede na místě úpravu programu podle požadavků vyučujícího.
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura:
Požadavek | Bodové ohodnocení |
Základem je adventura s textovým uživatelským rozhraním, kterou jste odevzdali v kurzu 4IT101, dostupná jako aktivní větev textovaVerze | musí být2 |
Třídy aplikace budou rozděleny do balíčků | musí být2 |
Hlavní okno grafického rozhraní bude obsahovat textovou oblast1, ve které se budou vypisovat jednotlivé texty hry | musí být2 |
Pro vstup příkazů bude využito textové pole1 | musí být2 |
Součástí grafického rozhraní musí být MenuBar, které bude obsahovat minimálně položky Nová hra, Nápověda | musí být2 |
Při přechodu do prostoru se na panelu1 vypíší východy z prostoru, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
Hra obsahuje plán prostorů, na kterém bude vyznačena aktuální poloha, realizováno pomocí návrhového vzoru Observer | musí být2 |
Nápověda (uložená v HTML souboru) se bude zobrazovat v samostatném okně FX aplikace (nikoli jako odkaz do internetového prohlížeče) | musí být2 |
Na GitLab bude hotová úloha2 označena štítkem 1.0.0 | musí být2 |
Obsah batohu se bude zobrazovat pomocí obrázků na panelu1, při změně obsahu batohu se provede aktualizace obrázků, v řešení bude využit návrhový vzor Observer | musí být2 |
Aplikace se spustí buď v textovém rozhraní, anebo v grafickém rozhraní podle parametru příkazové řádky | pokud nebude implementováno -2 body |
Repozitář obsahuje integrační skript, který program automaticky sestaví na GitLab.com | pokud nebude implementováno -2 body |
Komentáře pro javadoc u tříd a metod | pokud nebude implementováno -3 body |
Zpoždění při odevzdání finální verze2, tj vytvoření štítku 1.0.0 | -3 body za každý započatý týden zpoždění |
Bonusové prvky dle uvážení | body dle inovativnosti a náročnosti prvků |
1 Hra může využít i lepší způsob vstupu a zobrazování informací o průběhu hry (viz bonusové prvky)
2 Povinné požadavky jsou součástí finální verze. Datum odevzdání je možné započítat až po splnění těchto požadavků. Není možné obajovat práci bez splění těchto požadavků.
2. semestrální úloha
2. semestrální úloha se skládá ze 2 částí:
- Návrh aplikace: use case model, diagram tříd, (individuální UML diagram), prototyp a návrh DB.
- Implementace aplikace: hotová aplikace (DB + GUI + logika).
Zároveň je mimo tyto části hodnocena i týmová práce a její dokumentace tj. git dle workflow, průběžné commity všemi členy týmu, evidence tasků v Gitlab, soulad požadavků, návrhu a implementace.
Podrobnější požadavky viz. https://java.vse.cz/4it115/ZadaniDruheUlohy + prezentace v Teams
Termíny odevzdání:
- Návrh - do konce 8. týdne (9.4.2023) + prezentace (11.4.2023)
- Inspekce týmu zadavatelů - do konce 10. týdne (16.4.2023)
- Implementace - do termínu zkoušky (zkouškouvé - TBD)
Odkazy pro správu kódu