4it101»Adv

Adv

Jak řešit některé obvyklé případy v adventuře

Následuje popis řešení některých častějších situací v adventuře. Každou situaci je možné naprogramovat různými způsoby, já zde předkládám vždy pouze jeden. Navržené řešení považujte spíš za inspiraci, někdy může být vhodnější i jiné řešení.

  1. zamčená místnost - místnost, do které jsou zamčené dveře. Vypisuje se v seznamu východů, při pokusu o vejití do zamčené místnosti se vypíše, že je zamčená. Podobně lze řešit neviditelnou místnost (východ, který se objeví až po určité akci) - viz poznámky uvnitř textu.
  2. truhla - věc, která obsahuje další věci. Může to být truhla, skříň, lednička či zásuvka stolu. Pomocí příkazu prozkoumat se zjistí, co je uvnitř a poté je možné sebrat věci nejen z místnosti ale i z truhly.
  3. hádanka - v průběhu hry potřebujete hráči položit specifickou otázku, např. zadat mu hádanku či se zeptat na kód k trezoru.
  4. postava - ve hře se Vám objevují postavy. Potřebujete s nimi hovořit, vyměňovat si s nimi věci.
  5. úkoly - při vstupu do konkrétní místnosti, při hovoru s postavou apod. chcete provést nějakou činnost (např. zkontrolovat, že jste předtím splnili nějaký úkol).
  6. hra a soubory - načítání textů či celé konfigurace ze souboru, ukládání stavu hry do souboru, načítání stavu hry ze souboru,
  7. čeština - problematika češtiny u aplikací, které vypisují na konzoli či čtou z konzole,