Řešení algebrogramů
Cílem je vytvořit aplikaci, která bude řešit algebrogramy - úlohy/hádanky s matematickými výrazy, kde místo číslic jsou písmena a úkolem je nahradit písmena číslicemi. Platí dvě omezení:
- jedno písmeno zastupuje právě jednu číslici 0 až 9,
- jednu číslici může zastupovat právě jedno písmeno,
Příklady algebrogramů:
a)
SEND
MORE
-------------
MONEY
b)
RE + MI = FA
DO + SI = MI
LA + SI = SOL
c)
SEVEN + SEVEN + SIX = TWENTY
d)
KC + I = OK
+ + +
A + A = KM
----------------------------
OL + KO = LI
Aplikace by měla též umožnit uložit algebrogram a nahrát uložený algebrogram. Některé algebrogramy nemusí mít řešení, některé mohou mít více řešení.
Aplikace musí podporovat minimálně operace sčítání, odčítání, násobení a dělení. Autoři by měli rozdělit algebrogramy na různé typy (např. je potřeba rozlišit algebrogram d) od předchozích, algebrogramy b) a c) jsou typově podobné, liší se pouze počtem řádků, algebrograd a) je podobný jako b) a c), je jinak orientovaný - možná by to mohl být samostatný typ).
Případ užití 1 Vyřešit algebrogram;
Primární aktér: uživatel
Rozsah: aplikace
Úroveň: uživatelský cíl
Vstupní podmínky:
Hlavní úspěšný scénář:
- uživatel spustí aplikaci,
- uživatel si zvolí typ algebrogramu k řešení,
- uživatel zadá doplňující parametry (např. počet řádků, počet sloupců),
- uživatel zadá do předpřipravené tabulky vlastní algebrogram (včetně případných operátorů),
- aplikace zjistí řešení a zobrazí výsledek/výsledky,
- uživatel uloží algebrogram do souboru,
Rozšíření:
2a. uživatel nahraje existující algebrogram ze souboru,
2a1. uživatel může upravit již vytvořený algebrogram
2a2. pokračuje se bodem 5.