4it115»Algebrogramy

Algebrogramy

Řešení algebrogramů

Cílem je vytvořit aplikaci, která bude řešit algebrogramy - úlohy/hádanky s matematickými výrazy, kde místo číslic jsou písmena a úkolem je nahradit písmena číslicemi. Platí dvě omezení:

  • jedno písmeno zastupuje právě jednu číslici 0 až 9,
  • jednu číslici může zastupovat právě jedno písmeno,

Příklady algebrogramů: a)

   SEND
   MORE
-------------
  MONEY   

b)

RE + MI =  FA
DO + SI =  MI
LA + SI = SOL

c)

SEVEN + SEVEN + SIX = TWENTY

d)

  KC +  I  = OK
   +    +     +
   A +  A  = KM
----------------------------
  OL + KO  = LI  

Aplikace by měla též umožnit uložit algebrogram a nahrát uložený algebrogram. Některé algebrogramy nemusí mít řešení, některé mohou mít více řešení.

Aplikace musí podporovat minimálně operace sčítání, odčítání, násobení a dělení. Autoři by měli rozdělit algebrogramy na různé typy (např. je potřeba rozlišit algebrogram d) od předchozích, algebrogramy b) a c) jsou typově podobné, liší se pouze počtem řádků, algebrograd a) je podobný jako b) a c), je jinak orientovaný - možná by to mohl být samostatný typ).

Případ užití 1 Vyřešit algebrogram;

Primární aktér: uživatel
Rozsah: aplikace
Úroveň: uživatelský cíl
Vstupní podmínky:
Hlavní úspěšný scénář:
  1. uživatel spustí aplikaci,
  2. uživatel si zvolí typ algebrogramu k řešení,
  3. uživatel zadá doplňující parametry (např. počet řádků, počet sloupců),
  4. uživatel zadá do předpřipravené tabulky vlastní algebrogram (včetně případných operátorů),
  5. aplikace zjistí řešení a zobrazí výsledek/výsledky,
  6. uživatel uloží algebrogram do souboru,
Rozšíření:
2a. uživatel nahraje existující algebrogram ze souboru,
2a1. uživatel může upravit již vytvořený algebrogram
2a2. pokračuje se bodem 5.