Cvičení doc. Buchalcevové ZS 2020/2021
Harmonogram cvičení
Datum | Týden | Obsah cvičení |
22.9 | 1 | |
29.9 | 2 | Obsah a harmonogram předmětu Požadavky na ukončení předmětu Seznámení s vývojovým prostředím převedení projektu Adventura základ z BlueJ |
6.10 | 3 | Nahrání projektu do úložiště GitLab GUI v JavaFX |
13.10 | 4 | GUI v JavaFX |
20.10 | 5 | GUI v JavaFX |
27.10 | 6 | GUI v JavaFX |
3.11 | 7 | GUI v JavaFX Odsouhlasení týmů a přiřazení zadání pro 2. semestrální úlohu
|
10.11 | 8 | test UML znalostní - kvíz v MS Teams 9:20 - 9:35 ukázka tvorby use case diagramu v CASE nástroji Astah ukázka tvorby diagramu tříd v CASE nástroji Astah generování kódu z diagramu tříd
|
17.11 | 9 | státní svátek |
24.11 | 10 | na toto cvičení bude připraveno: všichni studenti budou mít nainstalován a připraven k použití Astah, vedoucí týmu založí projekt v Gitlab a pozve členy týmu, v Gitlab wiki bude uloženo -název týmu, seznam členů týmu, zadání úlohy, seznam úkolů a jejich přiřazení členům týmu, Tým bude mít připraven use case model svého zadání a specifikaci jednoho případu užití |
1.12 | 11 | práce se soubory a databází testovací případy |
8.12 | 12 | Obhajoba návrhu - 1. část týmů |
15.12 | 13 | Obhajoba návrhu - 2. část týmů |
Odevzdání 1.semestrální úlohy do 8.11.2020 záložka grafickaVerze v úložišti GitLab
Obhajoba 1.semestrální úlohy v MS Teams online ve vypsaných termínech - přihlášení přes InSIS
Upřesnění požadavků na 1.semestrální úlohu - GUI adventura
Grafické uživatelské rozhraní v JavaFX bude vytvářeno psaním kódu nikoli využitím generátorů jako SceneBuilder
Pro správu verzí bude použit GitLab a je třeba splnit následující požadavky:
- student vytvoří ve svém úložišti (xname-adventura-sem) větev dev, ve které průběžně upravuje svůj projekt, pokud nebude vytvořeno do 2.11. - 2 body
- student vytvoří ve svém úložišti záložku grafickaVerze s hotovou úlohou do 8.11.2020 23:59
- pod záložkou budou uloženy zdrojové kódy s komentáři, musí být dodrženy konvence
- student obhájí semestrální úlohu - při obhajobě student předvede funkci programu, vysvětlí jakoukoli část kódu
při pozdějším odevzdání se strhávají 3 body za každý započatý týden zpoždění
Body za průběžnou práci na cvičeních
Název | Body |
Průběžné testy | 10 |
Prezentace UML diagramu při obhajobě návrhu týmové úlohy | 5 |
Průběžné testy
Zaměření | Kdy | Body |
Správa verzí | na 3.cvičení | 4 |
UML přehled, Use case diagram, Class diagram | na 8.cvičení | 6 |
Zadání týmových projektů
Odevzdání implementace týmové úlohy do 10.1.2021 záložka finalniVerze v úložišti GitLab u vedoucího týmu
Obhajoba implementace týmové úlohy podle přihlášek na některý z termínů typu velká obhajoba práce vypsaných v InSIS ve zkouškovém období
Odborné semináře (3-5 řešitelů)
Aplikace podporuje evidenci zájemců o odborné semináře pořádané FIS. Aplikace je desktopová a pracují s ní jen pracovníci FIS. Pracovníci FIS zakládají a editují odborné semináře, mohou si zobrazovat přehled odborných seminářů i přehled přihlášených zájemců. U odborného semináře se eviduje id, název, popis, tematická oblast, datum a čas konání, místo, přednášející, kapacita. Tematická oblast se v aplikaci drží jako číselník (tj. samostatná entita s údaji kód a název), do kterého mohou pracovníci FIS přidávat údaje a editovat je. Zájemci se přihlašují přes email anebo telefon. Pracovníci FIS pak zakládají údaje zájemce do aplikace (do samostatné entity), a to jméno, příjmení, firma, funkce ve firmě, email, telefon. Pracovníci FIS zakládají přihlášky na odborné semináře, kde uvedou zájemce odborný seminář, datum přihlášení a aplikace přidělí přihlášce jednoznačné id. Aplikace umožňuje zobrazovat záznamy podle různých kritérií.
Podpora vedení BP a DP (3-5 řešitelů)
Aplikace umožňuje evidovat BP a DP, které vede určitý pracovník katedry a zaznamenávat, jak jsou splněny jednotlivé milníky vedení práce a vypisovat různé přehledy. Jde o jednouživatelskou aplikaci, se kterou pracuje jen daný pracovník katedry. Pracovník katedry eviduje studenty, kteří si u něj zapsali BP nebo DP - eviduje u nich jméno, přijmení, xname, email. Pracovník katedry si v aplikaci založí záznam Kvalifikační práce, u kterého se zaznamená - zda jde o BP nebo DP, název práce, student, zda je založeno zadání v InSISu, datum posledního kontaktu se studentem, stav práce a seznam proběhlých i plánovaných aktivit (konzultace, připomínkování práce). Pro Stav práce je v aplikaci číselník a aplikace umožňuje hodnoty číselníku zadávat a měnit. Stavy jsou například - v jednání, založené zadání, milník úvod, milník dvě třetiny práce, finální připomínkování, odevzdaná. Pro aktivitu v rámci vedení práce se zaznamenává - id, datum, název, zda je plánovaná nebo realizovaná, popis.
Zajištění nákupů (3-5 řešitelů)
Aplikace slouží na podporu činnosti agentury zajišťující nákupy pro seniory a handicapované. Agentura si drží data o klientech, kteří požadují nákup v samostatné entitě. Ukládá se jméno, příjmení, rodné číslo, adresa, email, telefon. Adresa se drží jako samostatná entita s atributy ulice a číslo, město, psč, stát. Agentura si drží data o dobrovolnících zajišťujících nákupy v samostatné entitě. Ukládá se jméno, příjmení, rodné číslo, email, telefon a disponibilní čas (jako řetězec). Požadavky na nákupy klienti sdělují telefonem a pracovník agentury je zadává do aplikace jako Požadavek na nákup s údaji klient, datum nákupu, doba (dopoledne, odpoledne), stav požadavku (nový, přidělen dobrovolník, realizován, zrušen). Pracovník agentury si může vypisovat dobrovolníky - poskytovatele nákupu a zobrazit si, kteří dobrovolníci nemají na určitý den objednávku. Vyhledá vhodného dobrovolníka a zadá jej do Požadavku na nákup (vazbou na entitu dobrovolník) a změní stav požadavku. Potom mimo aplikaci – emailem, telefonem informuje klienta i dobrovolníka. Pokud byl nákup realizován, zaznamená to u požadavku.
Absolventi (3-5 řešitelů)
Aplikace zajišťuje evidenci absolventů magisterského studia. Jde o jednouživatelskou aplikaci, se kterou pracuje pracovník katedry. Pracovník katedry eviduje u absolventa jméno, příjmení, tituly, obor absolvovaného studia, firmu, kde pracuje, email, telefon. Protože se firmy často opakují, drží se informace o firmě v samostatné třídě, na kterou je od absolventa odkaz. U firmy se eviduje id, název, adresa firmy. Dále se u absolventa eviduje, v kterém roce absolvoval, a zda má zájem o spolupráci s katedrou. Pokud ano, tak o jakou formu spolupráce má zájem (může jich být více) – externí přednášky, externí výuka celého kurzu, spolupráce na BP a DP, oponování BP a DP, účast na odb.seminářích jako přednášející, účast na odb.seminářích jako účastník, sponzorství katedry, být informován o akcích. Forma spolupráce se v aplikaci drží jako číselník (tj. samostatná entita s údaji kód a název), do kterého mohou pracovníci katedry přidávat údaje a editovat je. Aplikace umožní zadávat a aktualizovat údaje a zobrazovat záznamy podle různých kritérií.
Vlastní téma
musí být odsouhlasené vyučujícím